Despre Laboratorul de Date

Laboratorul de Date a pornit de la Alina și Lili care, ghidate de un perfecționism constructiv și de un simț estetic desăvârșit, au decis că își doresc să „rezolve” problema haosului pe care majoritatea site-urilor de eCommerce îl experimentează, indiferent că acest lucru se întâmplă din cauza unui volum prea mare de muncă sau a unei organizări defectuoase în companii. 

Totul a pornit acum câțiva ani, când piața magazinelor online din România era încă în formare și când, din nevoia de a lansa repede, mulți antreprenori au omis corectarea greșelilor de pe site-uri sau organizarea clară a produselor, astfel încât utilizatorii să poată avea o experiență plăcută, cu potențial de transformare în conversie. Iar practica a rămas și s-a împământenit în mentalul colectiv.

În 2021, rata de conversie pe site-urile de eCommerce din România abia a ajuns la un 2-3%. Asta înseamnă că din 100 de vizitatori, doar 2 cumpără de pe site-urile pe care le accesează. Având în vedere că decizia de cumpărare este luată în mai puțin de o oră, este de la sine înțeles că e important ca în acea oră, utilizatorul să aibă o experiență utilă, clară și plăcută. Iar asta, pe lângă multe altele, se poate realiza doar prin setarea magazinului online, astfel încât clienții să găsească ușor ceea ce caută, să vadă imagini relevante cu produsul, să primească toate informațiile de care au nevoie și să nu fie nevoiți să caute în altă parte detalii suplimentare.

"Ne hrănim cu transformarea haosului în organizare clară, minuțioasă."

„Experiența în data entry, content writing, sales, fotografie și software testing ne-a ajutat să înțelegem piața, funcționalitatea site-urilor, problemele de bază cu care se confruntă antreprenorii, dar și web developerii și clienții acestora, conducându-ne spre oportunitatea de a oferi servicii complexe și de calitate.”
Time management-cuate

„Rezolvăm timpul”, cea mai mare problemă a antreprenorilor români

Deși la început credeam că mare parte din greșelile pe care le observam pe site-uri se datorau lipsei de interes, experiența ne-a învățat că, de fapt, marea problemă a antreprenorilor care au pornit pe drumul digitalizării este cea a lipsei de timp pentru a se dezvolta așa cum își doreau. 

Lipsa de răbdare sau neșansa de a coopta în echipa lor oameni pe care să se poată baza sunt alte două elemente cu care se confruntă oamenii de business, în special atunci când sunt la început de drum.

Un alt lucru de care ne-am lovit a fost o comunicare defectuoasă între developeri și proprietarii de site-uri. Iar asta e de la sine înțeles. Treaba programatorilor este să construiască, să seteze (nu să urce produse pe site-uri), ulterior oferind indicații despre adăugarea produselor, de care cineva trebuie să se ocupe constant.

Așa că ne-am dat repede seama că avem nevoie ca de aer de oameni de încredere, în mâinile cărora să îți poți lăsa platforma, fără să fii stresat că poate strică ceva pe ea.

Când ne-am dat seama că suntem echipa de care au nevoie antreprenorii români?

Totul a pornit de la o veche clientă care lucra ca web developer. Se confrunta tot timpul cu clienți care aveau nevoie de servicii adiacente dezvoltării website-urilor, de introducere de date și adăugare de produse pe site.

Reacția ei, după ce am început colaborarea, a fost una care azi s-a transformat în confirmarea constantă a faptului că piața online din România are nevoie de oameni competenți, care să ofere soluții pragmatice de informare, educare și, în final, livrare de produse și servicii. 

Ce ne-a încurajat?

S.P.: “Unde ați fost toată viața mea? Eu n-am timp și răbdare cu task-urile minuțioase, vreau sa creez site-uri, nu să administrez. Pot să vă externalizez vouă proiectele care necesită „bibileală”?”

Am fost de acord, iar acela a devenit momentul decisiv care ne-a pus pe calea oferirii de servicii profesioniste, personalizate și de calitate. Iar drumul nu a fost unul fără opreliști. Știam că, înainte să începem să livrăm, e important să avem la degetul mic absolut tot ceea ce ține de profesia pe care tocmai am îmbrățișat-o. Așa că am citit, ne-am documentat, am făcut cursuri, am participat la webinarii, am discutat cu antreprenori, i-am întrebat ce îi doare cel mai tare și, încet-încet, am identificat acele „probleme ascunse” pe care puțini au curajul să le abordeze.

Am descoperit că automatizarea introducerii de date poate fi unul dintre cei mai mari dușmani ai structurării, organizării și calității informației pe care site-urile din întreaga lume ar trebui să le ofere. Deși sunt o soluție rapidă, aceste sisteme de automatizare ajung, de multe ori, mai mult să încurce. Asta pentru că, în acest proces, se pot strecura greșeli de formatare, informații eronate, incomplete sau alterate, pe care cineva va trebui să le rezolve, să meargă în urma acestor softuri și să curețe toate erorile și balastul. Când ai de-a face cu informații alterate, precum titluri, descrieri, categorii sau prețuri, ai de pierdut. Știm cu toții cazuri în care magazine consacrate au pierdut sume mari de bani din erori legate de preț, trebuind să vândă produsele mult sub prețul de achiziție, așadar rolul nostru devine important, iar verificarea imperios necesară.

Fiindcă suntem înzestrate cu „OCD profesional productiv”, avem puterea de a transforma orice haos în claritate.

O facem prin corectarea descrierilor slabe de produs sau a micilor greșeli strecurate în texte. O facem prin consultanță în organizarea site-urilor, astfel încât să nu ne mai trezim că, odată aflați pe un site, acesta nu ne oferă încrederea necesară pentru a cumpăra.

Asta ne-am propus să facem noi: să venim cu soluții care să ofere o experiență plăcută tuturor vizitatorilor de pe site-urile din România. Știm că nu vom putea mulțumi chiar pe toată lumea, însă cu siguranță avem toate aptitudinile necesare pentru a le oferi platformelor de eCommerce și site-urilor de prezentare o claritate și organizare de bază mai bună decât în prezent.

Vrei să vezi ce spun clienții noștri despre colaborarea cu noi?